Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i lokatorów,
reprezentowanie Zleceniodawcy na zewnątrz, w zakresie jego obowiązków i uprawnień, przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i....
Budynkami mieszkalnymi
Obsługa administracyjna
Składanie i odbiór wymaganych, pism, podań, wniosków, dokumentów, oświadczeń itp. dotyczących Nieruchomości, zawieranie, zmiany i ...
Mieszkaniami pod wynajem
Obsługa administracyjna
Wynajem lokali, w tym przygotowanie projektów umów najmu, Kontrola, rozliczanie i egzekwowanie wszelkich należności, wynikających z zawartych umów najmu lokali, w tym...
Zarządzanie
Wspólnotą mieszkaniową
Obsługa administracyjna
Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i lokatorów,
reprezentowanie Zleceniodawcy na zewnątrz, w zakresie jego obowiązków i uprawnień, przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i....
Budynkami mieszkalnymi
Obsługa administracyjna
Składanie i odbiór wymaganych, pism, podań, wniosków, dokumentów, oświadczeń itp. dotyczących Nieruchomości, zawieranie, zmiany i ...
Mieszkaniami pod wynajem
Obsługa administracyjna
Wynajem lokali, w tym przygotowanie projektów umów najmu, Kontrola, rozliczanie i egzekwowanie wszelkich należności, wynikających z zawartych umów najmu lokali, w tym...
Dodatkowe usługi
Pomoc w organizacji wspólnot mieszkaniowych.
Podejmowanie działań dotyczących wyodrębniania własności lokali i znoszenia współwłasności, uzyskiwanie stosownych zezwoleń.
Sporządzanie inwentaryzacji budynków.
Sporządzanie przeglądów stanu technicznego nieruchomości.
Kontrola zgodności funkcjonowania nieruchomości z przepisami prawa.
Kompletowanie dokumentacji technicznej.
Pomoc przy dochodzeniu należności, w tym również na drodze postępowania sądowego i egzekucyjnego.
Prowadzenie praktyk zawodowych.
Masz pytania ?
AKDOM Zarządzanie Nieruchomościami biuro czynne od godz. 8:00 do godz. 16:00
Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i lokatorów.
Reprezentowanie Zleceniodawcy na zewnątrz, w zakresie jego obowiązków i uprawnień, przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej, a w szczególności przed mieszkańcami budynku znajdującego się na Nieruchomości w sprawach związanych z zarządem nieruchomością.
Składanie i odbiór wymaganych pism, podań, wniosków, dokumentów, oświadczeń itp. dotyczących Nieruchomości.
Zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów związanych z dostawą mediów i usług, w tym dotyczących:
energii elektrycznej,
wody oraz odbioru ścieków,
konserwacji urządzeń technicznych,
utrzymania czystości,
ubezpieczenia,
wykonywania okresowych kontroli,
oraz innych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Nieruchomości.
Kontrola prawidłowości realizacji w/w umów.
Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń.
Przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego dla Nieruchomości w tym planu przychodów i wydatków z Funduszu Remontowego Zleceniodawcy.
Przygotowywanie informacji o zrealizowaniu rocznego planu gospodarczego uwzględniającego również korekty do tego plan, z podziałem kosztów na poszczególnych właścicieli.
Obsługa zebrań właścicieli lokali, w tym przygotowanie miejsca na zebranie i kart do głosowania oraz powiadamianie właścicieli lokali o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów.
Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej Nieruchomości.
Wykonywanie czynności nie wymienionych powyżej, a które okażą się konieczne do prawidłowego funkcjonowania Nieruchomości.
Składanie Zleceniodawcy co 6 miesięcy raportów ze sprawowanego zarządzania.
Obsługa techniczna
Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń dotyczących występowania usterek w mieszkaniach i częściach wspólnych.
Prowadzenie dokumentacji technicznej Nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
Zlecanie określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynku i urządzeń stanowiących jego wyposażenie, wynikających z prawa budowlanego.
Bieżąca kontrola stanu technicznego Nieruchomości.
Zlecanie bieżących napraw i konserwacji, zgodnie z wytycznymi Zleceniodawcy.
Sprawowanie nadzoru nad pracą osób i podmiotów świadczących pracę lub usługi na rzecz Zleceniodawcy, między innymi w zakresie:
bieżącej konserwacji powierzonego budynku i wszelkich urządzeń w nim znajdujących się,
remontów bieżących,
napraw, konserwacji i modernizacji instalacji wewnętrznej zimnej wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, instalacji elektrycznej, oświetlenia, instalacji gazowej, wentylacji i przewodów kominowych oraz innych instalacji i urządzeń będących własnością wspólnoty – zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
likwidacja awarii, a następnie usuwanie skutków i przyczyn awarii urządzeń oraz instalacji wewnętrznych nieruchomości wspólnej, przy czym zakres robót powinien być każdorazowo uzgadniany ze Zleceniodawcą.
Dokonywanie odczytów wodomierzy oraz innych urządzeń pomiarowych w lokalach mieszkalnych w ustalonych okresach.
Zapewnienie przez całą dobę obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i ciepłej wody.
Zapewnienie utrzymania porządku i czystości:
pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali,
terenów zielonych i podwórka przynależnych do nieruchomości,
dróg i chodników przynależnych do nieruchomości.
Opracowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami regulaminów dotyczących między innymi:
bezpieczeństwa p/poż.,
porządku domowego,
kontroli dostępu do budynku,
zgłaszania oraz usuwania usterek,
sposobu nawiązywania kontaktu w przypadkach nagłych, nie cierpiących zwłoki oraz zwykłego kontaktu,
rozliczania mediów.
Obsługa księgowa
Dokonywanie rozliczeń wyłącznie poprzez wyodrębniony przez Zleceniodawcę do obsługi finansowej Nieruchomości rachunek bankowy w ramach udzielonego pełnomocnictwa.
Rejestracja wpłat na wyodrębnionych dla poszczególnych lokali kontach księgowych.
Internetowy podgląd kartotek dla poszczególnych lokali.
Prowadzenie rozliczeń z kontrahentami.
Naliczanie i pobór zaliczek na poczet pokrycia kosztów utrzymania Nieruchomości w częściach wspólnych oraz kosztów dotyczących dostawy świadczeń (mediów) do lokali, w sposób zgodny z Planem Gospodarczym, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej umowy.
Dokonywanie rozliczeń wpłaconych zaliczek, w tym również rozliczanie na podstawie indywidualnych wskazań liczników w następujących okresach:
raz na rok, po zakończonym roku kalendarzowym – dotyczy kosztów utrzymania części wspólnych,
co kwartał – dotyczy kosztów dostawy świadczeń do lokali.
Udzielanie poszczególnym użytkownikom lokali informacji o rozliczeniach. W przypadku zmiany cen umownych lub urzędowych za media lub inne wykonywane usługi Zarządca dokona stosownych przeliczeń opłat i powiadomi o nowych wysokościach zaliczek wszystkich właścicieli lokali oraz
o wynikłych z tych zmian różnicach w przypadających im do zapłaty opłatach za media dostarczane do lokali.
Windykacja należności poprzez: wysyłanie upomnień, wezwań do zapłaty.
Naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Zleceniodawcą odsetek za nieterminowe zapłaty.
Prowadzenie na własny koszt księgowości finansowej dla nieruchomości wspólnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego,
sporządzanie i składanie odpowiednich sprawozdań i deklaracji we właściwych urzędach,
prowadzenie ewidencji kosztów utrzymania Nieruchomości w częściach wspólnych oraz ewidencji kosztów dotyczących świadczeń (mediów) zużywanych w lokalach,
sporządzanie rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej zgodnie z dyspozycją. Zleceniodawcy określającą zakres i formę tej ewidencji.
Zarządzanie budynkami mieszkalnymi
Obsługa administracyjna
Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i lokatorów.
Reprezentowanie Zleceniodawcy na zewnątrz, w zakresie jego obowiązków i uprawnień, przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej, a w szczególności przed mieszkańcami budynku znajdującego się na Nieruchomości w sprawach związanych z zarządem nieruchomością.
Składanie i odbiór wymaganych pism, podań, wniosków, dokumentów, oświadczeń itp. dotyczących Nieruchomości.
Zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów związanych z dostawą mediów i usług, w tym dotyczących:
energii elektrycznej,
wody oraz odbioru ścieków,
konserwacji urządzeń technicznych,
utrzymania czystości,
ubezpieczenia,
wykonywania okresowych kontroli,
oraz innych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Nieruchomości.
Kontrola prawidłowości realizacji w/w umów.
Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń.
Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej Nieruchomości.
W razie potrzeby, podejmowanie działań związanych z utworzeniem Wspólnoty Mieszkaniowej.
Wykonywanie czynności nie wymienionych powyżej, a które okażą się konieczne do prawidłowego funkcjonowania Nieruchomości.
Obsługa techniczna
Przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń dotyczących występowania usterek w mieszkaniach i w częściach wspólnych.
Prowadzenie dokumentacji technicznej Nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
Zlecanie określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynku i urządzeń stanowiących jego wyposażenie, wynikających z prawa budowlanego.
Bieżąca kontrola stanu technicznego Nieruchomości.
Zlecanie bieżących napraw i konserwacji, zgodnie z wytycznymi Właściciela.
Sprawowanie nadzoru nad pracą osób i podmiotów świadczących pracę lub usługi na rzecz Nieruchomości.
Dokonywanie odczytów wodomierzy oraz innych urządzeń pomiarowych w lokalach mieszkalnych w ustalonych okresach.
Zapewnienie przez całą dobę obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i ciepłej wody.
Zapewnienie utrzymania porządku i czystości:
pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali,
terenów zielonych i podwórka przynależnych do nieruchomości,
dróg i chodników przynależnych do nieruchomości.Opracowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami regulaminów dotyczących między innymi:
Obsługa księgowa
Dokonywanie rozliczeń wyłącznie poprzez wyodrębniony do obsługi finansowej Nieruchomości rachunek bankowy.
Rejestracja wpłat na wyodrębnionych dla poszczególnych lokali kontach księgowych.
Internetowy podgląd kartotek dla poszczególnych lokali.
Prowadzenie rozliczeń z kontrahentami.
Naliczanie i pobór zaliczek na poczet pokrycia kosztów utrzymania Nieruchomości w częściach wspólnych oraz kosztów dotyczących dostawy świadczeń (mediów) do lokali.
Dokonywanie rozliczeń wpłaconych zaliczek.
Windykacja należności poprzez: wysyłanie upomnień, wezwań do zapłaty.
Naliczanie ustawowych lub uzgodnionych odsetek za nieterminowe zapłaty.
Prowadzenie na własny koszt księgowości finansowej dla nieruchomości wspólnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Administrowanie mieszkaniami pod wynajem
Wynajem lokali, w tym przygotowanie projektów umów najmu.
Kontrola, rozliczanie i egzekwowanie wszelkich należności, wynikających z zawartych umów najmu lokali, w tym doręczanie Najemcom pism, upomnień, wezwań do zapłaty itp.
Reprezentowanie Właściciela w kontaktach z Najemcami lokali oraz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej
i samorządowej w sprawach związanych z wynajmem lokali.
Niezwłoczne informowanie Właściciela o zaległościach Najemców lokali w należnych opłatach.
Przygotowywanie wypowiedzeń umów najmu, w sytuacjach określonych w zawartych umowach najmu lokali.
Rozliczanie zobowiązań Najemców po wygaśnięciu umów najmu lokali.
Przygotowywanie aneksów dotyczących zmian w umowach najmu lokali.
Zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji, związanych z wykonywaniem powierzonych mu obowiązków, a których ujawnienie mogłoby narazić Właściciela na szkodę.